Krajowa Konferencja Wychowawców Świetlic Szkolnych

WKSS

Doroczna konferencja nauczycieli - wychowawców świetlic szkolnych, poświęcona zagadnieniom nurtującym środowisko - od obowiązujących regulacji prawnych, poprzez metodykę pracy z uczniami, aż po kierunki rozwoju i wyzwania stojące przed świetlicami w przyszłości.

W kuluarach konferencji znajdują się stoiska wydawnictw oraz innych firm posiadających w ofercie produkty i usługi dla oświaty.

Dotychczas odbyły się

  • I Konferencja Świetlica szkolna na miarę XXI wieku (Warszawa, 2009)
  • II Konferencja Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych
    w świetlicy szkolnej
    (Warszawa, 2010)
  • III Konferencja Problemy psychologiczno-pedagogiczne w pracy świetlicy (Warszawa, 2011)
  • IV Konferencja Prawne problemy świetlic szkolnych (Warszawa, 2012)
  • V Konferencja Bezpieczeństwo uczniów w świetlicy (Warszawa, 2013)
  • VI Konferencja Sześciolatek w świetlicy (Warszawa, 2014)
  • VII Konferencja Skuteczny system wychowawczy w świetlicy oraz relacje z rodzicami (Warszawa, Wrocław, 2015)

Współpraca

Konferencję organizujemy przy współpracy z pismem Świetlica w szkole.

Goście Konferencji

  • dr Grażyna Gajewska (Uniwersytet Zielonogórski)
  • dr Jerzy Grad (Śląski Kurator Oświaty w latach 2002-6)
  • Katarzyna Kościów-Kowalczyk (Sędzia Sądu Rodzinnego)
  • Anna Maria Wesołowska (sędzia, doradca Rzecznika Praw Dziecka i Ministra Sprawiedliwości, SĘDZIA ANNA MARIA WESOŁOWSKA TVN)
  • dr n. med. Artur Wiśniewski (Warszawski Uniwersytet Medyczny)
  • Dorota Zawadzka (psycholog rozwojowy, doradca Rzecznika Praw Dziecka, SUPERNIANIA TVN)

Uczestnicy Konferencji

  • wychowawcy świetlic szkolnych ze szkół podstawowych i gimnazjów
  • kierownicy świetlic szkolnych
  • doradcy metodyczni zajmujący się problematyką świetlicową

Przykładowe szkolenia członków rad pedagogicznych
i na zlecenie organów prowadzących

  • Nowe statuty - nowe wyzwania dla szkół, przedszkoli, placówek oświatowych
  • Zadania dyrektorów szkół i organów prowadzących w związku ze zmianą ustroju szkolnego
  • Zmiany w szkolnictwie specjalnym w związku z reformą oświaty
  • Reforma oświaty w kontekście szkół integracyjnych i ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi
  • Fonoholizm - nałogowe korzystanie ze smartfonów jako przejaw e-uzależnienia. Nowe wyzwanie dla szkolnej profilaktyki uzależnień
  • Jak radzić sobie z absencją uczniów?
  • Zarządzanie zmianą w oświacie. Jak przeprowadzić pracowników przez proces zmiany ustroju szkolnego?
  • Prawne i emocjonalne konsekwencje decyzji dyrektora związane ze zmianami organizacyjnymi w szkołach i placówkach oświatowych
  • Budowanie autorytetu nauczyciela. Kreowanie wizerunku i oddziaływanie wychowawcze zwiększające szacunek uczniów
  • Jak radzić sobie z prowokacyjnym zachowaniem uczniów? – metoda konstruktywnej konfrontacji
  • Jak budować poczucie własnej wartości ucznia?
  • Motywowanie uczniów bez "kija i marchewki"
  • Nie taki stres straszny. Skuteczne strategie radzenia sobie ze stresem
  • Nauczyciel mistrzem. Jak inspirować i wspierać naturalne zdolności ucznia?
  • Najpierw rzeczy najważniejsze. Jak efektywnie zarządzać sobą w czasie i… mieć czas?
  • Dialog w szkole – krok dalej niż komunikacja
  • Komunikacja w sytuacjach trudnych – jak radzić sobie z rozmówcami, którzy sprawiają kłopoty?
  • Rozwijanie kompetencji czytelniczych na wszystkich etapach kształcenia - aktywizujące metody pracy z książką wśród dzieci i młodzieży
  • Zagrożenie terrorystyczne w szkołach
    i placówkach oświatowych
  • Samookaleczenia i zachowania samobójcze. Rozpoznawania zagrożeń
    i sposoby wsparcia
  • Depresja jest bolesna – jak pomagać nastolatkom cierpiącym na zaburzenia nastroju
  • Wsparcie ucznia z objawami lękowymi
  • Neurodydaktyka – wymysł marketingowy czy nowy horyzont dydaktyki?
  • Zmiany w organizacji kształcenia uczniów cudzoziemskich i powracających z zagranicy
Więcej tematów
Centrala: ul. M. Reja 13/15, 81-874 Sopot tel. 58 555 73 00 faks 58 555 73 02 e-mail: ibo(at)ibo.edu.pl