Najstarsze, cykliczne spotkanie środowiska pedagogów i psychologów
pracujących w szkołach, przedszkolach i innych placówkach
oświatowych, poświęcone aktualnym problemom środowiska. Kongres składa się z wykładów plenarnych, wygłaszanych przez wybitnych przedstawicieli świata nauki, sesji tematycznych (warsztatów), ułatwiających wymianę myśli
i pomysłów między uczestnikami oraz dyskusji panelowych, w czasie których politycy, urzędnicy, naukowcy mogą skonfrontować swoje idee z rzeczywistością oraz oczekiwaniami i potrzebami praktyków. Od 2020 roku kongres
odbywa się w formule zdalnej.
- I Kongres Przejawy i źródła problemów wychowawczych w szkole i przedszkolu (Warszawa, 2007)
- II Kongres Szkoła dla rodziców - rodzice dla szkoły (Warszawa, 2008)
- III Kongres Uczeń w toksycznym środowisku (Warszawa, 2009)
- IV Kongres Jak wspierać zagubionego ucznia (Warszawa, 2010)
- V Kongres Zmiany w pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Agresja w szkole (Warszawa, 2011)
- VI Kongres Trudne sytuacje w życiu ucznia (Warszawa, 2012)
- VII Kongres Wczesna diagnoza zagrożeń (Warszawa, 2013)
- VIII Kongres Wsparcie ucznia sprawiającego kłopoty wychowawcze (Wrocław, 2014)
- IX Kongres Od stereotypów do agresji (Warszawa, 2015)
- X Kongres Depresja, smutek oraz lęk dzieci i młodzieży (Warszawa, 2016)
- XI Kongres Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych w nowym ustroju szkolnym/Agresja w szkole (Warszawa, 2017)
- XII Kongres Między uczniami, rodzicami a nauczycielami (Katowice, 2018)
- XIII Kongres Zagrożenia wczesnej adolescencji (Warszawa, 2019)
- XIV Kongres Pedagogiczne i psychologiczne problemy w warunkach kryzysu, pandemii i edukacji zdalnej (Online, 2020)
- XV Kongres Jak pandemia zmienia szkołę? Aktualne wyzwania dla pedagogów i psychologów szkolnych (Online, 2021)
- XVI Kongres Sytuacje konfliktowe i zachowania prowokacyjne w szkole (Online, 2022)
- XVII Kongres Wychowanie przy ekranie. Współpraca z rodzicami. Odporność psychiczna uczniów (Online, 2023)
- XVIII Kongres Stany depresyjne, autoagresja i próby samobójcze. Mini nawyki. Stop przemocy rówieśniczej (Online, 2024)
👉 Zobacz ostatnią edycję
- Minister Edukacji Narodowej (2007, 2008, 2009, 2012)
- Mazowiecki Kurator Oświaty (2009, 2010)
- Marszałek Województwa Mazowieckiego (2008, 2009, 2010, 2012)
- Prezydent m. st. Warszawy (2007, 2008, 2009, 2010)
- Prezydent Wrocławia (2014)
- Ośrodek Rozwoju Edukacji (2012, 2013, 2014, 2015)
- Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty (OSKKO) (2014, 2015)
- profesorowie - Elżbieta Dryll, Maria Dudzikowa, Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Zbigniew Izdebski, Maria Ledzińska,
Joanna Papuzińska-Beksiak, Dorota Turska, Tomasz Wolańczyk, Marta Bogdanowicz
- politycy - Iwona Guzowska (posłanka na Sejm), Krystyna Szumilas (jako Przewodnicząca Sejmowej Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży),
Stanisław Sławiński (jako Sekretarz Stanu w MEN), Włodzimierz Paszyński (jako Wiceprezydent Warszawy), Marek Michalak (Rzecznik Praw Dziecka)
- eksperci, psychologowie, psychoterapeuci i trenerzy, czyli przedstawiciele:
- wyższych uczelni (np.: dr Jacek Pyżalski - Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi,
dr Marek Kaczmarzyk - Uniwersytet Śląski, dr n. med. Witold Pawliczuk - Warszawski Uniwesytet Medyczny)
- wielu instytucji oraz organizacji pozarządowych pracujących na rzecz dzieci i młodzieży
(np.: Polskie Towarzystwo Suicydologiczne, Polskie Stowarzyszenie Kreatywności, Instytut Dobrej Edukacji,
Centrum CBT)Fundacja Promyk Słońca, Fundacja Dzieci Niczyje, Fundacja DBAM O MÓJ Z@SIĘG, Centrum Pozytywnej Edukacji)
- sądów oraz mediów m.in.: Anna Maria Wesołowska (sędzia, doradca Rzecznika Praw Dziecka i Ministra Sprawiedliwości, SĘDZIA ANNA MARIA WESOŁOWSKA TVN),
Dorota Zawadzka (psycholog rozwojowy, doradca Rzecznika Praw Dziecka, SUPERNIANIA TVN).
- czynni zawodowo pedagodzy i psychologowie, pracujący w szkołach wszelkich typów i przedszkolach w całej Polsce
- pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych
- pracownicy ośrodków doskonalenia nauczycieli
- przedstawiciele organów prowadzących szkoły
- wizytatorzy kuratoriów oświaty
Copyright ©
Instytut Badań w Oświacie 2002-2024