Kontakt w sprawie szkoleń zamkniętych:
Zachęcamy do przesyłania do nas nie tylko zamówień na realizację szkolenia, ale
również informacji o zaobserwowanych problemach lub celach, które
chcieliby Państwo osiągnąć za pomocą szkoleń. Informacje takie są
bezcenne dla naszych wykładowców. Dzięki nim będą mogli zmodyfikować
przekazywane treści i dostosować je precyzyjnie do potrzeb konkretnej grupy
odbiorców.
Ośrodek Szkoleniowy Instytutu oferuje szeroki zakres takich szkoleń.
Nasi eksperci, praktycy z wieloletnim doświadczeniem w oświacie, są w stanie zrealizować je praktycznie w dowolnym miejscu w
kraju (w formule stacjonarnej lub zdalnej - jako warsztat lub webinar).
Obszerny wybór referencji wystawionych przez uczestników naszych szkoleń znajdą Państwo tutaj.
- Agresja dzieci i młodzieży. Psychopedagogiczne i prawne przeciwdziałania zachowaniom niebezpiecznym
- Bez konfliktów się nie da. Jak reagować na sytuacje konfliktowe w szkole?
- Co naprawdę motywuje nas do pracy?
- Dobrostan dyrektora. Jak zadbać o siebie w trudnych czasach?
- Empatia i wrażliwość – wartości i kompetencje przyszłości w szkole
- "Feniks z popiołów" - trening relaksacyjno-uważnościowy dla osób zarządzających
- Jak działać efektywnie i bez wysiłku? Kształtowanie konstruktywnych nawyków
- Jak radzić sobie z emocjami (własnymi, uczniów i ich rodziców) w czasie kryzysu?
- Jak radzić sobie z hejtem i jawną nieżyczliwością?
- Jak radzić sobie z prowokacyjnym zachowaniem uczniów? Metoda konstrukcyjnej konfrontacji
- Jak słuchać, żeby zrozumieć - techniki aktywnego słuchania
- Jak stawiać sobie realne cele i kształtować nowe nawyki?
- Jak zadbać o higienę cyfrową?
- Jak zadbać o siebie i rozmówcę w trakcie trudnej rozmowy - skuteczne techniki komunikacyjne
- Kultura feedbacku w szkole - jak poprzez ciągłą informację zwrotną dbać o rozwój i zaangażowanie pracowników?
- Narzędzia coachingowe w oświacie
- O co Ci chodzi? - efektywna komunikacja na czterech płaszczyznach
- Ocena funkcjonalna i skrining rozwojowy w nowym modelu wsparcia w pracy psychologiczno-pedagogicznej
- Porządek i Harmonia – praca nad dyscypliną w szkole
- Posłuszny uczeń - czy tego chcemy? O blaskach i cieniach posłuszeństwa w szkole
- Samoregulacja emocjonalna w pracy dyrektora kluczem do radzenia sobie z wyzwaniami zawodowymi i osobistymi i kształtowania profesjonalnego wizerunku
- Seksualność dzieci i młodzieży. Różnorodność, normy, dysfunkcje i przestępczość seksualna w kontekście standardów ochrony małoletnich
- Skuteczna komunikacja z uczniem i rodzicem w szkole
- Stany depresyjne, autoagresja i próby samobójcze. Interweniowanie oraz profilaktyka psychopedagogiczna w świetle odpowiedzialności prawnej
- "Stres poligonowy" w pracy dyrektora i radzenie sobie z nim - profilaktyka wypalenia zawodowego w codzienności pełnej wyzwań
- Uzależnienia wśród dzieci i młodzieży w ujęciu zjawiskowym, prawnym i profilaktycznym
- Wychowanie w aspekcie metody pozytywnej dyscypliny
- Wykorzystanie metody Dialogu Motywującego we współpracy z uczniem, rodzicem i grupą
- Aktywizujące metody nauczania a motywowania do nauki
- Asertywny dyrektor/nauczyciel - jak troszczyć się o siebie, troszcząc się o innych
- Budowanie autorytetu nauczyciela i dyrektora. Kreowanie wizerunku i oddziaływanie wychowawcze zwiększające szacunek uczniów
- Cyberprzemoc – problem przemocy rówieśniczej
- Cyfrowe zagrożenia i uzależnienia. Korzystanie z mediów społecznościowych. Bezpieczeństwo w sieci
- Depresja jest bolesna – jak pomagać nastolatkom cierpiącym na zaburzenia nastroju
- Dialog w szkole – krok dalej niż komunikacja
- Dyrektor coachem – jak inspirować i wspierać rozwój kompetencji zespołu
- Efektywna praca w grupie. Jak motywować, moderować i wspierać rozwój zespołu?
- Emocjonalne i prawne konsekwencje decyzji dyrektora związane ze zmianami organizacyjnymi w szkołach i placówkach oświatowych
- Fonoholizm - nałogowe korzystanie ze smartfonów jako przejaw e-uzależnienia. Nowe wyzwanie dla szkolnej profilaktyki uzależnień
- Jak budować dobre relacje w zespole ponad podziałami? Jak komunikować się w sytuacji napięć i konfliktów?
- Jak budować poczucie własnej wartości ucznia?
- Jak radzić sobie z absencją uczniów?
- Jak radzić sobie z hejtem i jawną nieżyczliwością?
- Jak radzić sobie z prowokacyjnym zachowaniem uczniów? – metoda konstruktywnej konfrontacji
- Jak rozmawiać z rodzicami o problemach dziecka/ucznia?
- Kompetencje coachingowe nauczyciela rozwijające potencjał uczniów
- Komunikacja i perswazja w procesie budowania wizerunku
- Komunikacja w sytuacjach trudnych – jak radzić sobie z rozmówcami, którzy sprawiają kłopoty?
- Komunikacja w szkole w kontekście Analizy Transakcyjnej - gry psychologiczne uczniów, nauczycieli i rodziców
- Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w sytuacji kryzysowej w szkole
- Kształtowanie kompetencji kluczowych u uczniów na wszystkich etapach edukacyjnych
- Kształtowanie kompetencji kluczowych u uczniów na wszystkich etapach edukacyjnych
- Mistrzowskie prezentacje i wystąpienia publiczne – jak przemawiać na forum i osiągać cele
- Motywowanie nauczycieli do pracy
- Motywowanie uczniów bez "kija i marchewki"
- Najpierw rzeczy najważniejsze. Jak efektywnie zarządzać sobą w czasie i… mieć czas?
- Nauczyciel mistrzem. Jak inspirować i wspierać naturalne zdolności ucznia?
- Neurodydaktyka - wymysł marketingowy czy nowy horyzont dydaktyki?
- Nie taki stres straszny. Skuteczne strategie radzenia sobie ze stresem
- Nowoczesne media - co nauczyciel powinien wiedzieć o agresji elektronicznej wśród dzieci i młodzieży
- Praca z uczniem w okresie dojrzewania
- Praca z uczniem zagrożonym wykluczeniem
- Profilaktyka agresji i przemocy w szkole/placówce oświatowej
- Profilaktyka zaburzeń odżywiania u dzieci i młodzieży. Anoreksja i bulimia, otyłość
- Prowadzenie zebrań i procesy grupowego podejmowania decyzji – jak organizować i wspierać pracę zespołu
- Przemoc i mobbing w szkole – jak zapobiegać grupowym zachowaniom agresywnym w szkole
- Psychologiczne aspekty żywienia, nadwagi i otyłości dzieci i młodzieży
- Rozwiązywanie konfliktów i mediacje szkolne - jak rozwiązywać szkolne konflikty z pożytkiem dla wszystkich
- Rówieśnicze programy wsparcia jako forma wspomagania kształcenia i wychowania
- Samookaleczenia i zachowania samobójcze – młodzieżowa moda czy wołanie o pomoc? Rozpoznawania zagrożeń i sposoby wsparcia
- Samoregulacja emocjonalna i mindfullness w pracy dyrektora
- Skuteczna komunikacja z uczniem i rodzicem w szkole/placówce oświatowej
- Skuteczność dydaktyczna nauczyciela, czyli jak się inspirować i rozbudzić na nowo pasję nauczania
- Skuteczny lider, czyli sukces szkoły jako wynik efektywnego zarządzania i motywowania
- Starsi uczniowie w szkołach podstawowych/młodsi uczniowie w szkołach ponadpodstawowych - nowe wyzwania w pracy wychowawczej i dydaktycznej
- Świadoma komunikacja w szkole – jak się komunikować, by osiągać cele
- Trudny rodzic w szkole – jak zamienić walkę we współpracę
- Uczeń trudny czy zagubiony nauczyciel? Na czym bazować, jak planować działania wychowawcze, gdzie szukać wsparcia, jak rozwiązywać problemy?
- Współczesna młodzież wobec zagrożeń cywilizacyjnych
- Zapobieganie wypaleniu zawodowemu nauczycieli i stresowi w pracy
- Zarządzanie zmianą w oświacie. Jak przeprowadzić pracowników przez proces zmiany ustroju szkolnego?
- Awans zawodowy nauczycieli
- Bezpieczeństwo uczniów w szkole – zadania i obowiązki oraz odpowiedzialność dyrektora i nauczyciela, procedury w sytuacjach kryzysowych
- Edukacja włączająca w szkole - rozwiązania praktyczne
- Finansowanie zadań oświatowych
- Obowiązki kadrowe dyrektora szkoły - rozwiązanie, wygaśnięcie i zmiana stosunku pracy z nauczycielem
- Ocena pracy nauczyciela i dyrektora szkoły
- Odpowiedzialność prawna nieletnich w zakresie nowych uregulowań prawnych w praktyce szkolnej
- Pedagog specjalny w szkole ogólnodostępnej
- Prawo i finanse oświaty niepublicznej
- Prawa i obowiązki uczniów cudzoziemskich w szkole
- Prawne i praktyczne aspekty oceniania. Ocenianie w statucie szkoły
- Prawne i psycho-pedagogiczne aspekty organizacji wyjść oraz wycieczek szkolnych w świetle aktualnych zmian w zakresie odpowiedzialności nieletnich
- Prawne i psychologiczno-pedagogiczne trudności w realizacji zadań wychowawczych i opiekuńczych w systemie oświaty
- Procedura Niebieskiej Karty w ramach standardów ochrony małoletnich
- Procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych i interwencyjnych. Prawne i praktyczne możliwości współpracy między szkołą a Policją
- Przemoc w rodzinie czy przemoc domowa? Zmiany w uregulowaniach dotyczących udzielania pomocy dzieciom dotkniętym przemocą i ich konsekwencje dla oświaty
- Standardy ochrony małoletnich - analiza przepisów prawa i działania praktyczne
- Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole ogólnodostępnej i integracyjnej – najnowsze przepisy prawa oświatowego
- Współpraca z rodzicami uczniów sprawiającymi trudności wychowawcze lub wymagających specjalnego kształcenia oraz wychowania
- Zatrudnianie nauczycieli - wymagania, kwalifikacje, pensum, formy zatrudnienia
- Zmiany przepisów w sprawie kwalifikacji wymaganych od nauczycieli
- Aktualizacja statutu szkoły w świetle orzecznictwa sądowego
- Diagnoza dla rozwoju – wykorzystanie wyników oceniania szkolnego i zewnętrznego
- Doradztwo zawodowe w szkole
- Ewaluacja wewnętrzna i zewnętrzna w szkole
- Gospodarowanie rzeczowym majątkiem oświatowym
- Jak oceniać, aby motywować uczniów do nauki?
- Jak trafnie i efektywnie wykorzystywać wyniki egzaminów?
- Koncepcja pracy szkoły – strona formalna i znaczenie dla funkcjonowania szkoły
- Kontrola realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki
- Kontrola zarządcza w szkole/placówce oświatowej
- Kształtowanie kompetencji kluczowych w szkole (szkolenie dla dyrektorów szkół/placówek oświatowych)
- Marketingowe spojrzenie na szkołę, czyli promocja szkoły, budowanie wizerunku, co wpływa na nabór
- Nadzór pedagogiczny dyrektora a klimat realizacji funkcji szkoły – wyzwania, teoria i praktyka, możliwości i ograniczenia, fakty i mity
- Nowatorstwo i innowacje w szkole
- Ocenianie kształtujące
- Ochrona danych osobowych w szkole (RODO)
- Odpowiedzialność dyscyplinarna i prawna dyrektora i nauczyciela, czyli co zrobić aby uniknąć kłopotów?
- Odpowiedzialność prawna dyrektorów i nauczycieli w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Aspekty prawne w pracy dyrektora przedszkola/szkoły
- Organizacja zajęć, imprez , wycieczek i wyjść grupowych w nowym roku szkolnym oraz odpowiedzialność za bezpieczeństwo uczniów w świetle nowych przepisów
- Organizowanie efektywnego procesu uczenia się uczniów
- Polityka kadrowa dyrektora szkoły
- Polityka kadrowa w oświacie
- Postępowanie administracyjne (KPA) w pracy dyrektora szkoły/placówki oświatowej
- Prawa i obowiązki nauczycieli i szkoły wobec agresji uczniów
- Prawne i emocjonalne konsekwencje decyzji dyrektora związane ze zmianami organizacyjnymi w szkołach i placówkach oświatowych
- Prawne i praktyczne aspekty zajęć dodatkowych i organizowanych w formach pozalekcyjnych
- Prawo oświatowe i prawo pracy w szkole/placówce oświatowej
- Precedencja i protokół dyplomatyczny w samorządzie oraz szkole i placówce
- Przepisy prawa wsparciem dla procesu zarządzania w przedszkolu, szkole, placówce
- Przywództwo edukacyjne
- Rodzice w szkole - problemy, kompetencje, zadania, uprawnienia, rozwiązania organizacyjne
- Rola wsparcia zewnętrznego w tworzeniu nowoczesnej szkoły zawodowej
- Społeczne organy w szkole
- Sprawna i skuteczna kontrola spełniania obowiązku szkolnego i postępowanie egzekucyjne w administracji
- Szkoła odporna na zmiany - budowanie warunków do wdrażania zmian i zespołu nauczycieli aktywnie w tych zmianach uczestniczących
- Tworzenie arkuszy organizacji szkoły/placówki oraz decyzje kadrowe dyrektora szkoły wynikające z organizacji roku szkolnego
- Udostępnianie informacji publicznej
- Upowszechnianie czytelnictwa i rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży
- Wewnątrzszkolny system prawny
- Wokół praw dziecka i ucznia
- Wydawanie decyzji administracyjnych przez dyrektora szkoły/placówki oświatowej
- Zagrożenie terrorystyczne w szkołach i placówkach oświatowych - procedury i odpowiedzialność za zapewnienie bezpieczeństwa uczniów
- Zarządzanie strategiczne w szkole/placówce oświatowej
- Zarządzanie szkołą/placówką – relacje dyrektora szkoły i organu prowadzącego: obszary współpracy i podział kompetencji
- Zmiany w organizacji kształcenia uczniów cudzoziemskich i powracających z zagranicy
Jeżeli będą Państwo zainteresowani naszą ofertą prosimy o
przesłanie wstępnego zapytania o szkolenie (za pomocą poniższego przycisku lub
na adres e-mail). Po
jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem w celu uzgodnienia
szczegółów organizacyjnych i merytorycznych. W zapytaniu prosimy
zamieścić:
- tematykę szkolenia
- cele szkolenia lub zdiagnozowany problem
- dane teleadresowe placówki
- dane osoby kontaktowej
- preferowany termin/okres realizacji
- preferowaną godzinę rozpoczęcia zajęć
- przewidywaną liczbę uczestników
- preferowaną formę szkolenia (zdalne/stacjonarne)
- nazwę platformy online, z której Państwo już korzystali
Copyright ©
Instytut Badań w Oświacie 2002-2025